ANWB Visa Card
Meld je aan en ontvang direct 7,50
Help
How to: ijs maken zonder ijsmachine!
21/06/2016
 

DIY is een ontzettend grote trend van dit moment. Je wordt haast dood gegooid met alle DIY filmpjes op kanalen zoals YouTube en Facebook. Werkelijk alles valt zelf te maken en vaak is het nog niet eens zo moeilijk. Het leek ons daarom een goed idee om eens te onderzoeken hoe je zelf ijs kan maken zonder een ijsmachine. Nu de zomer weer begonnen is, is er niks lekkerder dan een ijsje om even af te koelen of gewoon omdat het zo ontzettend lekker is! Natuurlijk is ijs niet ontzettend goed voor de lijn, maar we hebben naast de gewone ijsjes ook leuke recepten waardoor je tijdens het afvallen van een ijsje kan genieten!

NYC cheesecake
Oké dit ijsje is niet bepaald goed voor de lijn maar wel hééél erg lekker! Als je een echte zoetekauw bent, vind je dit gegarandeerd om van de smullen!

Zo maak je het:
Klop 400 gram roomkaas tot een zacht mengsel en voeg  hier 400 gram gecondenseerde melk uit blik en 250 milliliter slagroom aan toe. Klop het tot een zacht mengsel.  Giet dit mengsel in een plastic bak of cakeblik. Pureer 100 gram rood fruit en voeg hier 1 eetlepel suiker aan toe. Die het fruitmengsels bij de kom in en met een mes wat zigzaggende bewegingen zodat het fruit zich een beetje verdeeld over het ijs. Zet het nu voor minimaal 6 uur in de vriezer. Haal na 6 uur het ijs uit de vriezer en laat dit een halfuurtje staan voor je gaat serveren. Verkruimel ondertussen wat koekjes om mee te garneren.  

 

Dulce De Leche
Dit ijsje is niet alleen een succes voor koffieliefhebbers, we weten zeker dat jullie dit allemaal wel zouden lusten en er niet vanaf zouden kunnen blijven! Het is ook nog eens hééél erg makkelijk om te maken, maar niet bijzonder healthy!

Zo maak je het:
Klop 300 milliliter slagroom een beetje lobbig en voeg hier 400 gram gecondenseerde melk uit blik aan toe. Als laatste 1 zakje (of 2 zakjes voor de liefhebbers) een zakje oplos espresso in poedervorm toe en meng dit er goed doorheen. Giet het mengsel in een plastic bak of cakeblik en zet het voor minimaal 6 uur in de vriezer. Haal het ijs kort voor het serveren uit de vriezer en smullen maar!

Oh so healthy strawberry
Wie zegt dat je niet kan genieten van lekker eten als je aan het afvallen bent heeft het mis! Je maakt binnen no-time heerlijk en super verantwoord aardbeien ijs. Het enige wat je nodig hebt zijn 3 ingrediënten en een blender of keukenmachine!

Zo maak je het:
Doe 250 gram bevroren aardbeien in de blender en voeg hier twee eetlepels honing en circa 300 gram Griekse yoghurt of magere kwark aan toe en laat vervolgens de blender het werk doen. Omdat het fruit bevroren is, kan je het ijs direct eten of je zet het nog even in de vriezer. Indien je het in de vriezer zet, haal het dan ongeveer een kwartier voor het serveren uit de vriezer. Dat is smullen zonder je schuldig te hoeven voelen!
 

Banana choco!
Ooit gedacht dat je op een gezonde manier chocolade ijs zou kunnen eten? Nou dat kan! Natuurlijk is het niet precies hetzelfde als chocolade ijs van de ijsboer die bomvol suiker zit, maar zeker wel heel erg lekker!

Zo maak je het:
Stop 2 bananen voor minimaal 2 uur in de vriezer en doe ze in de blender, voeg hier 1 goede eetlepel cacao en 2 eetlepels honing aan toe en laat de blender weer het werk doen. Je zou eventueel een scheutje kokosmelk kunnen toe voegen, maar wij vinden het ijs zo al heel erg lekker! Dit lekkere ijsje heb je écht binnen enkele seconden op tafel staan!  Je zou het ijs eventueel nog in de vriezer zetten, maar doe dit niet langer dan 1 kwartier. 

Je hebt nu voldoende inspiratie om zelf aan de slag te gaan! Zoals je ziet hoef het helemaal niet moeilijk te zijn om zelf ijs kakelvers ijs te maken. Laat je ons weten welk recept jij het lekkerste vond?

 

Footer-Banner
Close
5,88% CashCoins
Maak nu je eigen kerstkaarten met 20% korting bij Greetz.nl
Code:VOORPRET
ANWB Visa Card
visit register